I. Postanowienia ogólne

1. Regulamin określa warunki świadczenia nieodpłatnych usług drogą elektroniczną oraz sprzedaży prowadzonej za pośrednictwem Sklepu Internetowego pod adresem https://grefko.pl przez prowadzącego działalność gospodarczą pod firmą GREFKO Tomasz Grefkowicz, z siedzibą w miejscowości Jeżów (95-047) przy ul. Leśna 10a, wpisanego do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, NIP: 7292021626, REGON: 471593245.

2. Niniejszy regulamin, określone w nim usługi i produkty GREFKO skierowane są do Konsumentów i Przedsiębiorców.

3. Akceptacja niniejszego regulaminu jest niezbędna dla skorzystania z naszych usług i zawierania umów sprzedaży.

4. We wszelkich sprawach związanych z korzystaniem z naszych usług i ze sprzedażą produktów, możesz skontaktować się z nami pod adresem [email protected]

5. W celu korzystania ze sklepu internetowego, należy spełnić następujące minimalne wymagania techniczne:

  • 1) urządzenie z dostępem do internetu;
  • 2) dostęp do poczty elektronicznej;

3) najnowsza wersja przeglądarki internetowej z obsługą plików Cookies i Java Script.

II. Definicje

Terminy, zwroty i pojęcia zapisane w niniejszym regulaminie wielką literą uzyskują określone poniżej znaczenie:

1. Dzień roboczy – dzień tygodnia od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.

2. Klient – osoba, na rzecz której świadczone są drogą elektroniczną usługi i zawierająca z GREFKO umowy sprzedaży na podstawie Regulaminu.

3. Konto – zbiór funkcjonalności w Sklepie Internetowym przydzielonych Klientowi, dostępny po zalogowaniu się za pomocą unikalnego adresu e-mail i hasła, umożliwiający m. in. przegląd dotychczasowych zamówień, zarządzanie Subskrypcją i modyfikację danych Klienta.

4. Koszyk – funkcjonalność Sklepu Internetowego umożliwiająca Klientom gromadzenie wybranych Produktów podczas przeglądania asortymentu Sklepu Internetowego, przed dokonaniem zakupu i złożeniem Zamówienia.

5. GREFKO – nazwa sklepu internetowego należąca do GREFKO Tomasz Grefkowicz, z siedzibą w miejscowości Jeżów (95-047) przy ul. Leśna 10a, wpisanego do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, NIP: 7292021626, REGON: 471593245. Ilekroć mowa jest o GREFKO jako o podmiocie praw lub obowiązków bądź stronie czynności prawnej (w tym poprzez określenia „my”, „nas”), należy przez to rozumieć GREFKO Tomasz Grefkowicz z siedzibą w miejscowości Jeżów.

6. Newsletter – świadczona drogą elektroniczną usługa polegająca na regularnym wysyłaniu do Klientów wiadomości e-mail, informujących ich o najnowszych aktualizacjach, promocjach lub nowościach związanych z marką i produktami GREFKO.

7. Operator płatności – zewnętrzny podmiot trzeci obsługujący poszczególne metody płatności dostępne w Sklepie Internetowym, przetwarzający płatność Klienta za Zamówienie na podstawie umowy zawartej z GREFKO.

8. Opinia – treść zamieszczana przez Klienta dotycząca produktu GREFKO, wyrażająca subiektywne spostrzeżenia, doświadczenia lub odczucia dotyczące cech produktu i realizacji zamówienia lub świadczenia powiązanych usług.

9. Przedsiębiorca – osobę fizyczną, osobę prawną lub jednostkę organizacyjną niebędącą osobą prawną, której ustawa przyznaje zdolność prawną, prowadzącą we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową, zawierającą Umowę sprzedaży bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą i mającą dla niej charakter zawodowy wynikający w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej.

10. Produkt/Produkty – rzeczy ruchome z asortymentu GREFKO.

11. Regulamin – niniejszy dokument.

12. Sklep Internetowy – sklep internetowy GREFKO dostępny pod adresem https://grefko.pl

13. Subskrypcja – model sprzedaży Produktów polegający na regularnej i cyklicznej dostawie Produktów bez konieczności składania przez Klienta kolejnych pojedynczych Zamówień, na zasadach i w częstotliwości określonej planem subskrypcyjnym.

14. Umowa sprzedaży – umowa sprzedaży Produktu lub Produktów, zawierana między Klientem a GREFKO na odległość, za pośrednictwem Sklepu Internetowego.

15. Usługi – usługi świadczone na rzecz Klientów drogą elektroniczną w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną, wymienione w ust. 1 Rozdziału III Regulaminu.

16. Zamówienie – oświadczenie woli Klienta stanowiące ofertę zawarcia Umowy sprzedaży w zakresie objętych zamówieniem Produktów z określoną ceną dostawy, składane za pośrednictwem Sklepu Internetowego za pomocą formularza zamówienia.

III. Zasady korzystania ze Sklepu Internetowego

1. Nieodpłatne Usługi świadczone drogą elektroniczną za pośrednictwem Sklepu Internetowego obejmują:

  • 1) prezentację produktów GREFKO;
  • 2) zapewnienie możliwości składania Zamówień;
  • 3) utrzymywanie Konta klienta;
  • 4) zapewnienie możliwości zamieszczania opinii;
  • 5) uzyskiwanie kuponów rabatowych w ramach programu poleceń;
  • 6) zbieranie punktów w ramach programu lojalnościowego;
  • 7) Newsletter;
  • 8) blog z artykułami.

2. Ze świadczeniem Usług nieodzownie wiąże się przetwarzanie danych osobowych, w tym plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdziesz w naszej Polityce prywatności.

3. W związku z tym, że dostęp do Sklepu Internetowego odbywa się w publicznej sieci Internet, korzystanie z naszych Usług niesie ze sobą zagrożenia nieuprawnionego pozyskania danych Klientów lub ich modyfikacji. Rekomendujemy wobec tego zachowanie szczególnej ostrożności i stosowanie właściwych środków technicznych, które pozwolą zminimalizować te zagrożenia, w szczególności programy antywirusowe, chroniące tożsamość i prywatność użytkowników sieci. Podkreślamy jednocześnie, że w żadnym wypadku nie będziemy zwracać się do Klienta z prośbą o udostępnienie hasła do Konta w Sklepie Internetowym.

4. Zabronione jest korzystanie z Usług i wykorzystywanie Sklepu Internetowego i treści z nim związanych, w sposób sprzeczny z Regulaminem, powszechnie obowiązującymi przepisami prawa, dobrymi obyczajami bądź w sposób naruszający dobra osobiste osób trzecich. Zabronione jest także podejmowanie działań naruszających interes GREFKO, w tym mających na celu reklamowanie innych podmiotów lub produktów oraz zamieszczanie treści nieprawdziwych lub wprowadzających w błąd.

5. Umowa o korzystanie z Usług świadczonych drogą elektroniczną zostaje zawarta na czas nieokreślony.

6. Klientowi przysługuje prawo do wypowiedzenia umowy o świadczenie Usług, ze skutkiem natychmiastowym i bez potrzeby wskazywania przyczyn wypowiedzenia, bez wpływu na prawa Stron przed wypowiedzeniem. W tym celu należy skontaktować się z nami pod adresem e-mail: [email protected] lub pisemnie na adres naszej siedziby, wskazany w punkcie 1 rozdziału I Regulaminu.

7. GREFKO jest uprawnione do wypowiedzenia umowy o świadczenie Usług, ze skutkiem natychmiastowym, w tym bez wskazywania przyczyn, bez wpływu na prawa Stron przed wypowiedzeniem. Wypowiedzenie, o którym mowa w zdaniu poprzedzającym następuje poprzez przesłanie Klientowi oświadczenia w formie dokumentowej, złożonego na adres e-mail lub w formie pisemnie.

8. GREFKO zastrzega sobie prawa własności intelektualnej do Sklepu Internetowego. Za wyjątkiem logotypów i grafik w Sklepie Internetowym, do których prawa autorskie należą do podmiotów trzecich, wszelkie prawa do Sklepu Internetowego, w tym majątkowe prawa autorskie i prawa własności intelektualnej należą do GREFKO. Prawa GREFKO, o których mowa w zdaniu poprzedzającym dotyczą w szczególności nazwy i domeny Sklepu Internetowego, zamieszczonych w nim oraz przesyłanych do Klientów treści, w tym treści tekstowych, logotypów, grafik, zdjęć formularzy. Korzystanie z wyżej wymienionych przedmiotów praw może następować wyłącznie w celach i na zasadach określonych Regulaminem, zaś kopiowanie ich przedmiotów bez uzyskania pisemnej zgody GREFKO jest zabronione.

IV. Rejestracja

1. Klient uprawniony jest do posiadania jednego Konta w Sklepie Internetowym w tym samym czasie.

2. W celu utworzenia Konta w Sklepie Internetowym wymagana jest rejestracja, która następuje poprzez:

  • 1) wypełnienie formularza rejestracyjnego poprzez podanie imienia, nazwiska, adresu e-mail;
  • 2) ustanowienie hasła do Konta;
  • 3) złożenie oświadczenia o zapoznaniu się i akceptacji regulaminu oraz polityki prywatności;

4) kliknięcie przycisku „Utwórz konto”.

3. Z chwilą rejestracji zawarta zostaje umowa o świadczenie drogą elektroniczną usługi prowadzenia Konta.

4. Podczas rejestracji i w czasie dalszych działań podejmowanych na Koncie, Klient zobowiązany jest do wprowadzania danych prawdziwych i aktualnych oraz odpowiedniego dokonywania ich aktualizacji. GREFKO nie ponosi odpowiedzialności za zdarzenia wynikające z braku aktualnych danych Klienta.

5. W ramach usługi utrzymywania Konta, Klient jest uprawniony w szczególności do:

  • 1) składania zamówień,
  • 2) przeglądania historii zamówień,
  • 3) modyfikacji wprowadzonych danych osobowych,
  • 4) resetowania hasła do Konta, w przypadku jego utraty.

6. Klient może w dowolnym momencie usunąć konto, kontaktując się z nami drogą elektroniczną, stosownie do ust. 6 rozdziału III Regulaminu.

7. Usunięcie Konta skutkuje rozwiązaniem umowy o świadczenie Usług oraz wygaśnięciem Subskrypcji.

8. W przypadku braku korzystania z Konta przez Klienta przez okres 3 lat, GREFKO zastrzega sobie prawo do usunięcia Konta, z uwagi na względy ochrony danych osobowych Klientów i przepisy dotyczące ochrony danych osobowych.

V. Składanie zamówień

1. Wszelkie zamieszczone w Sklepie Internetowym informacje o Produktach i planach Subskrypcji, nie stanowią oferty, lecz zaproszenie do zawarcia Umowy, o którym mowa w art. 71 Kodeksu cywilnego.

2. Za wyjątkiem Zamówienia obejmującego Subskrypcję, do złożenia Zamówienia przez Klienta nie jest wymagane posiadanie Konta. Klient może składać Zamówienia za pośrednictwem Sklepu Internetowego w czasie jego dostępności, co do zasady przez 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę.

3. Złożenie Zamówienia oznacza złożenie przez Klienta oferty zawarcia Umowy sprzedaży Produktów oznaczonych w Zamówieniu.

4. Złożenie Zamówienia odbywa się poprzez:

  • 1) dodanie Produktu lub planu Subskrypcji do Koszyka;
  • 2) złożenie oświadczenia o zapoznaniu się i akceptacji regulaminu oraz polityki prywatności;
  • 3) przejście do podsumowania („checkout”);
  • 4) uzupełnienie formularza Zamówienia w zakresie danych kontaktowych i danych dostawy lub potwierdzenie danych (w przypadku Klientów zalogowanych do Konta);
  • 5) wyboru metody wysyłki;
  • 6) wyboru metody płatności;
  • 7) wykorzystanie kuponu rabatowego lub punktów lojalnościowych (opcjonalnie);
  • 8) naciśnięcie przycisku „Kupuję i płacę”;
  • 9) zapłatę ceny, zgodnie z wybraną metodą płatności, bądź dokonanie autoryzacji cyklicznych płatności ceny w ramach Subskrypcji.

5. Po otrzymaniu zamówienia, GREFKO niezwłocznie potwierdzi jego złożenie w formie wiadomości email.

6. Z chwilą doręczenia do Klienta wiadomości o potwierdzeniu Zamówienia następuje zawarcie Umowy sprzedaży.

7. W przypadku utrudnień w realizacji Zamówienia, w szczególności braku dostępności zamówionych Produktów, GREFKO poinformuje niezwłocznie Klienta o najszybszym możliwym czasie realizacji. Klient może wówczas zaakceptować wydłużony termin realizacji Zamówienia, zmodyfikować Zamówienie lub zrezygnować z Zamówienia w całości.

VI. Ceny i sposoby płatności

1. Wszystkie ceny Produktów wskazane w Sklepie Internetowym są cenami brutto i zawierają podatek VAT.

2. Ceny Produktów nie zawierają kosztów dostawy, których wysokość jest wskazywana podczas składania Zamówienia.

3. Całkowita i wiążąca cena Zamówienia, obejmująca łącznie cenę Produktów i cenę dostawy, wskazywana jest każdorazowo na finalnym etapie podczas składania Zamówienia.

4. Klient może dokonywać zapłaty ceny:

  • 1) przelewem tradycyjnym;
  • 2) za pośrednictwem wybranego Operatora płatności internetowych;
  • 3) z wykorzystaniem karty płatniczej;
  • 4) z wykorzystaniem kuponu rabatowego, na warunkach określonych w niniejszym Regulaminie. Dostępne metody płatności każdorazowo wskazywane są podczas składania zamówienia. Zastrzegamy możliwość czasowego wyłączenia możliwości korzystania z poszczególnych sposobów płatności, w szczególności z uwagi na powody występujące po stronie podmiotów trzecich, w tym usterki techniczne.

5. Informujemy, że Operatorzy płatności są odrębnymi od GREFKO podmiotami, zaś korzystanie z metod płatności przez nich obsługiwanych odbywa się na podstawie odrębnych umów i regulaminów, wydawanych przez te podmioty.

VII. Dostawa

1. GREFKO oferuje dostawę Produktów za pośrednictwem firm kurierskich na terenie Rzeczypospolitej Polskiej, na adres wskazany przez Klienta podczas składania Zamówienia. W zależności od wybranej opcji dostawy, dostawa może zostać zrealizowana na:

  • 1) adres Klienta;
  • 2) adres osoby trzeciej lub
  • 3) adres punktu odbioru (lokalizacja placówki bądź urządzenia, z którego Klient może odebrać Zamówienie).

2. GREFKO jest zobowiązany dostarczyć Produkt zgodny z Zamówieniem i wolny od wad.

3. Koszt dostawy Produktów zostanie wskazany podczas składania Zamówienia.

4. Informacja o liczbie dni roboczych niezbędnych do wysyłki Zamówienia znajduje się każdorazowo w Koszyku. Termin wysyłki zamówienia liczony jest od momentu potwierdzenia Zamówienia.

5. W przypadku Zamówienia wielu produktów, wiążący dla realizacji Zamówienia jest najdłuższy termin realizacji spośród terminów wskazanych przy poszczególnych Produktach wchodzących w skład Zamówienia.

6. Po odbiorze Przesyłki, Klient zobowiązany do niezwłocznego zbadania stanu przesyłki. W przypadku realizacji dostawy przez dostawcę-kuriera, Klient ma prawo żądać spisania protokołu uszkodzenia przesyłki.

7. W przypadku braku odbioru Zamówienia i zwrotnego odesłania go przez dostawcę do GREFKO, skontaktujemy się z Tobą w celu ustalenia terminu i kosztu ponownej realizacji dostawy.

8. Maksymalny czas realizacji zamówienia wynosi 5 dni roboczych od momentu potwierdzenia płatności, zależnie od dostępności produktów w zamówieniu. W przypadku zamówienia wielu produktów, obowiązuje najdłuższy termin realizacji spośród dostępnych terminów.

VIII. Newsletter

1. Usługa Newsletter polega na regularnym wysyłaniu do Klientów wiadomości e-mail, informujących ich o najnowszych aktualizacjach, promocjach, nowościach lub ciekawych treściach związanych z marką i produktami GREFKO.

2. Aby skorzystać z usługi Newsletter’a, Klient wprowadza adres poczty elektronicznej i składa stosowne oświadczenie w ramach formularza zapisu na Newsletter, z wykorzystaniem funkcjonalności Sklepu Internetowego.

3. Warunkiem aktywacji Newsletter’a jest potwierdzenie przez Klienta zapisu za pomocą linku aktywacyjnego przesłanego na adres poczty elektronicznej Klienta. Z chwilą potwierdzenia przez Klienta zawarta zostaje umowa o świadczenie drogą elektroniczną usługi Newsletter.

4. Klient może w dowolnej chwili zrezygnować z otrzymywania Newsletter’a przez wypisanie się z subskrypcji za pośrednictwem odnośnika zamieszczonego każdorazowo w dolnej części wiadomości przesyłanej w ramach Newsletter’a.

IX. Zasady dodawania opinii

1. Klienci, którzy dokonali zakupu Produktów są uprawnieni do bezpłatnego i dobrowolnego zamieszczania Opinii dotyczących zakupionych w Sklepie Internetowym Produktów.

2. Zamieszczanie Opinii odbywa się za pośrednictwem formularza dostępnego w Sklepie internetowym i wymaga uzupełnienia informacji oznaczonych jako niezbędne, w szczególności:

  • 1) imię;
  • 2) adres e-mail (adres jest niezbędny do weryfikacji uprawnienia do zamieszczenia opinii i nie będzie upubliczniany);
  • 3) ocenę produktu w skali od 1 do 5;
  • 4) tytuł opinii;
  • 5) treść opinii;
  • 6) zdjęcie lub materiał video (opcjonalnie)

3. GREFKO oświadcza, że weryfikuje autentyczność opinii poprzez udostępnienie funkcjonalność dodawania Opinii jedynie wobec Klientów posiadających adresy e-mail, w powiązaniu z którymi dokonano zakupu Produktów w Sklepie Internetowym.

4. Informujemy, że zamieszczane w ramach Opinii treści pochodzą od Klientów Sklepu Internetowego, w związku z czym nie wyrażają poglądów GREFKO i nie powinny być utożsamiane z naszą działalnością.

5. Jeżeli uważasz, że Opinia zamieszczona w Sklepie Internetowym narusza niniejszy Regulamin, powszechnie obowiązujące przepisy prawa lub dobre obyczaje, skontaktuj się z nami i zgłoś taki przypadek pod adresem [email protected].

6. Zamieszczając Opinię, Klient oświadcza, że:

  • 1) wyraża zgodę na opublikowanie Opinii w ten sposób, że będzie ona publicznie dostępna pod adresem Sklepu Internetowego dla użytkowników internetu;
  • 2) jest uprawniony do korzystania z autorskich praw majątkowych i innych praw własności intelektualnej oraz, że Opinia, bądź jakakolwiek jej część, nie narusza tego rodzaju praw osób trzecich;

7. Klient zamieszczając treści w Sklepie Internetowym, w tym w szczególności zdjęcia i Opinie, które stanowią utwory w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych, udziela GREFKO niewyłącznej i nieodpłatnej licencji do korzystania na czas nieokreślony przez GREFKO z tych utworów, która obejmuje w szczególności publiczne udostępnianie utworu w taki sposób, aby każdy mógł mieć do niego dostęp w miejscu i w czasie przez siebie wybranym, w tym za pośrednictwem Internetu. Licencja zostaje udzielona w odniesieniu do wszystkich pól eksploatacji znanych w chwili jej udzielenia, w szczególności do następujących pól eksploatacji:

  • 1) w zakresie utrwalania i zwielokrotniania utworu – wytwarzanie określoną techniką egzemplarzy, w tym w szczególności techniką cyfrową lub dźwiękową tj. przy użyciu wszelkich technik na jakimkolwiek nośniku audiowizualnym, a w szczególności na wszelkich formach nośników światłoczułych, magnetycznych, analogowych, informatycznych, cyfrowych, multimedialnych, wideo, dyskach audiowizualnych, dysku komputerowym, w sieci multimedialnej (w tym internetowych serwisach on-line) oraz zwielokrotniania, utrwalania, wykorzystania w Internecie, telewizji, radiu, reklamie, zwielokrotniania w postaci zapisu w formie elektronicznej w pamięci komputera oraz w sieciach wewnętrznych, jak i zewnętrznych;
  • 2) w zakresie obrotu oryginałem albo egzemplarzami, na których utwór utrwalono, wprowadzanie do obrotu, użyczenie lub najem oryginału albo egzemplarzy;
  • 3) wykorzystywanie całości lub fragmentów bądź dowolnych elementów utworu we wszystkich wydawnictwach, w prasie, w wydawnictwach książkowych, albumowych, cyfrowych, w tym internetowych, w biuletynach i informatorach, samodzielnie bądź w połączeniu z innymi utworami lub fragmentami utworów; wykorzystywanie w całości lub fragmencie w celu promocji i reklamy, w szczególności w formie reklamy audiowizualnych, audio, medialnych;
  • 4) w zakresie rozpowszechniania utworu w sposób inny niż określony w punkcie 2 oraz 3 powyżej – publiczne wykonanie, wystawienie, wyświetlenie, odtworzenie oraz nadawanie i reemitowanie, a także publiczne udostępnianie utworu w taki sposób, aby każdy mógł mieć do niego dostęp w miejscu i w czasie przez siebie wybranym.

8. Klient nie jest uprawniony do zamieszczania Opinii, które:

  • 1) zawierają treści nieprawdziwe lub wprowadzające w błąd;
  • 2) naruszają dobra osobiste osób trzecich;
  • 3) swoją treścią naruszają powszechnie obowiązujące przepisy prawa;
  • 4) mają obraźliwy charakter lub naruszają dobre obyczaje i zasady współżycia społecznego;
  • 5) zawierają linki do zewnętrznych serwisów internetowych;
  • 6) naruszają interes GREFKO poprzez reklamowanie produktów lub marek podmiotów trzecich.
  • 7) naruszają w inny sposób zasady Regulaminu

9. GREFKO nie prowadzi bieżącej weryfikacji treści zamieszczanych Opinii. Niemniej jednak, GREFKO zastrzega sobie prawo do niepublikowania, modyfikowania lub usuwania Opinii, w szczególności, jeżeli według własnego uznania lub opierając się na doniesieniach osób trzecich lub odpowiednich organów, stwierdzimy, że mogą one stanowić naruszenie niniejszego Regulaminu, powszechnie obowiązujących przepisów prawa lub dobrych obyczajów.

X. Reklamacje i niezgodność Produktu z umową

1. Jeśli chcesz zgłosić uwagi związane ze Sklepem Internetowym, sposobem świadczenia Usług lub realizacją Zamówień, w tym w ramach Subskrybcji, możesz złożyć reklamację, kontaktując się z nami na pod adresem e-mail: [email protected] lub pisemnie na adres naszej siedziby.

2. Reklamacja powinna zawierać informacje, które pozwolą nam Cię zidentyfikować i podjąć działania związane z Twoim żądaniem, w szczególności: imię, nazwisko, adres e-mail, numer zamówienia, datę wystąpienia zdarzenia podlegającego reklamacji, ewentualnie załączniki w postaci plików lub zdjęć dotyczących przedmiotu reklamacji, a także opis preferowanego rozwiązania reklamacji.

3. Reklamację rozpatrujemy niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od jej otrzymania. W przypadku, gdy przekazane nam informacje nie będą wystarczające do rozstrzygnięcia żądania, zwrócimy się do Ciebie z prośbą o uzupełnienie, lecz wówczas, termin rozpatrzenia reklamacji może ulec wydłużeniu.

4. Jeśli z uwagi na stopień skomplikowania sprawy lub ilość obsługiwanych reklamacji rozpatrzenie reklamacji w terminie wskazanym w ustępie poprzedzającym nie byłoby możliwe, wówczas skontaktujemy się z Tobą w terminie 14 dni od otrzymania reklamacji, informując o przyczynach opóźnienia i przewidywanym terminie rozstrzygnięcia.

5. Uprawnienia Klienta będącego Konsumentem i zakres odpowiedzialności GREFKO z tytułu niezgodności zamówionego Produktu z Umową określają przepisy Ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. 2014 poz. 827).

6. W przypadku uwzględnienia reklamacji i stwierdzenia niezgodności Produktu z umową, GREFKO skontaktuje się z Konsumentem w celu uzgodnienia sposobu wymiany Produktu na wolny od wad, bądź jeżeli nie będzie to możliwe, do obniżenia ceny lub odstąpienia od Umowy sprzedaży.

7. W przypadku Klientów będących Przedsiębiorcami, odpowiedzialność GREFKO z tytułu rękojmi przy Umowach sprzedaży jest wyłączona.

XI. Odstąpienie od Umowy sprzedaży

1. Klient będący Konsumentem, który zawarł Umowę sprzedaży, może odstąpić od niej bez podawania przyczyny w terminie 14 dni od odbioru Zamówienia. W przypadku odstąpienia od Umowy sprzedaży jest ona uważana za niezawartą.

2. Prawo odstąpienia od Umowy sprzedaży nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do Umów sprzedaży w których:

  • 1) Produktem jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia
  • 2) Produktem jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu.

3. Odstąpienie od Umowy sprzedaży następuje przez złożenie stosownego oświadczenia na adres: [email protected] lub pisemnie na adres siedziby GREFKO.

4. Do zachowania 14-dniowego terminu wystarczy wysłanie oświadczenia o odstąpieniu przed jego upływem.

5. GREFKO zwróci Konsumentowi wszystkie otrzymane w związku z Zamówieniem płatności, w tym koszt dostawy, w terminie 14 dni od otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od Umowy sprzedaży. GREFKO może jednak wstrzymać się ze zwrotem płatności do chwili otrzymania zwrotu Produktów lub dostarczenia przez Konsumenta dowodu odesłania Produktów, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej

6. Jeżeli Konsument korzystający z prawa do odstąpienia wybrał sposób dostarczenia Zamówienia inny niż najtańszy zwykły sposób dostawy oferowany podczas składania Zamówienia, GREFKO nie jest zobowiązany do zwrotu poniesionych przez Klienta dodatkowych kosztów.

7. GREFKO dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument, chyba, że Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.

8. W wypadku odstąpienia od Umowy sprzedaży Konsument ponosi tylko bezpośrednie koszty zwrotu.

9. Zwracany Produkt należy przesłać na adres GREFKO, ul. DIAMENTOWA 21A, 20-471 LUBLIN. Konsument ma obowiązek zwrócić Produkt GREFKO niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia, w którym odstąpił od Umowy sprzedaży. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie Produktu na wskazany adres przed upływem tego terminu.

10. Jeśli oświadczenie o odstąpieniu od Umowy sprzedaży zostanie złożone przed potwierdzeniem Zamówienia przez GREFKO, zamówienie zostanie anulowane.

XII. Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń

1. Klient będący Konsumentem po zakończeniu procedury reklamacyjnej opisanej w rozdziale X Regulaminu ma możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń, na zasadach określonych przez podmioty uprawnione do pozasądowego rozpatrywania sporów, w szczególności Rzeczników praw konsumenta lub Wojewódzkie Inspektoraty Inspekcji Handlowej, których lista znajduje się tutaj. Więcej informacji o pozasądowych sposobach rozwiązywania sporów konsumenckich znajdziesz na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

2. Klient będący Konsumentem ma także możliwość rozstrzygnięcia reklamacji na szczeblu unijnym z wykorzystaniem platformy ODR, dostępnej pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr/.

XIII. Postanowienia końcowe

1. Niniejszy Regulamin pozostaje nieprzerwanie i nieodpłatnie udostępniony w Sklepie Internetowym.

2. Językiem właściwym dla Regulaminu oraz umów zawieranych w jego ramach jest język polski.

3. W przypadku powstania sporu na gruncie zawartych umów, Strony będą dążyły w pierwszej kolejności do rozwiązania sprawy polubownie.

4. Prawem właściwym dla rozstrzygania wszelkich sporów powstałych na gruncie niniejszego Regulaminu jest prawo polskie.

5. Za wyjątkiem wyłączeń na podstawie przepisów dotyczących praw konsumenckich, wszelkie spory powstałe na gruncie Regulaminu, będą rozwiązywane przed sądem powszechnym właściwym ze względu na siedzibę GREFKO.

6. Treść Regulaminu może ulec zmianie. Zmiana Regulaminu nie ma wpływu na prawa nabyte przez Klientów przed dniem wejścia w życie zmian. Nowy Regulamin wchodzi w życie w terminie 7 dni od dnia opublikowania go na Stronie Internetowej. Klient zostanie każdorazowo poinformowany o zmianie Regulaminu drogą elektroniczną, na podany podczas rejestracji adres e-mail w terminie 7 dni przed wejściem w życie nowego Regulaminu. W przypadku braku akceptacji nowej treści Regulaminu przez Klienta, Klient zobowiązany jest zawiadomić o tym GREFKO, które to zawiadomienie skutkuje rozwiązaniem umowy o świadczenie usług elektronicznych.

7. Regulamin wchodzi w życie z dniem 26 czerwiec 2025 r.